top of page

בדיקת זכאות ראשונית
למענק עבודה לתושבי ישראל עבור שנת 

מלאו את הזכותון ותקבלו תשובה לקיימות הזכות או לאי קיומה 
וכן אפשרות לקבלת הנימוקים יחד עם פרטי המימוש.

מה נחשב הכנסה מעבודה לצורך המענק?

✅ הכנסות שנחשבות לעבודה:

  • שכר חודשי כשכיר/ה ממעסיק רגיל.

  • עבודה במשק בית (ניקיון, טיפול וכד').

  • הכנסה מעסק עצמאי.

  • תגמולי מילואים, דמי לידה ושמירת היריון ששולמו על ידי הביטוח הלאומי.

⚠️ שימו לב – עבודה אצל קרוב משפחה:

  • לפי החוק, שכר שהתקבל ממעסיק שהוא קרוב משפחה (בן/בת זוג, הורה, ילד/ה, אח/אחות, סב/סבתא) אינו מזכה במענק עבודה כשכיר (נושא זה ייבדק בהמשך השאלון).

❌ הכנסות שאינן נחשבות לעבודה:

  • קצבאות ביטוח לאומי (נכות, הבטחת הכנסה וכד').

  • דמי אבטלה.

  • קצבת פנסיה.

  • הכנסות פסיביות (שכירות, שוק ההון/ריבית).

האם בשנת 2024 עבדת כשכיר/ה או כעצמאי/ת?
האם יש לך תושבות ישראלית?
האם בשנת המס היה גילך 21 או יותר?

המענק משולם לבני 21 ומעלה.

האם הכנסתך החודשית הממוצעת (שלא מקרוב משפחה) הייתה בטווח 404–13,660 ש"ח?

שכירים שקיבלו שכר ממעסיק שהוא קרוב משפחה (בן זוג, אח, אחות, הורה, סב, צאצא וצאצאי בן הזוג, ובני הזוג של כל אחד מאלה). שימו לב להקלות זמניות בתנאי הזכאות בהמשך.

מי שקיבלו שכר בחלק מהשנה מקרוב משפחה ובחלק אחר ממעסיק שאינו קרוב משפחה עשויים להיות זכאים למענק עבודה עבור התקופה שקיבלו שכר מהמעסיק שאינו קרוב משפחה

האם בבעלותך, בבעלות בן/בת זוגך, או בבעלות ילדיך התלויים בך, זכות במקרקעין (דירה, חנות, קרקע וכו') העולה על 50% במצטבר, שאינה דירת מגורים יחידה?

בעלי דירת מגורים שיש להם מעל 50% מזכות במקרקעין נוספים (דירה, מגרש, חנות וכד') בשנת המס שתובעים עבורה מענק.

בחישוב בעלות על זכות מקרקעין יובאו בחשבון גם מקרקעין שרשומים על שם בן/בת הזוג או על שם ילד שתלוי כלכלית בעובד/ת.

במקרים מסוימים בעלי דירה שרכשו דירה נוספת במסגרת קבוצת רכישה והדירה טרם נמסרה להם לא ייחשבו כבעלים של יותר מדירה אחת .

Cormorant Garamond is a classic font with a modern twist. It's easy to read on screens of every shape and size, and perfect for long blocks of text.

bottom of page